måndag 15 mars 2010

Buss 115


"En halv till Västerås."

Det var vad man beställde när man klev på buss 115 mot Västerås innan man fyllt 18. Så länge man inte var myndig så fick man åka för halva priset till stan.

Väl i Västerås köpte jag skivor som jag hört spelas på Rockbox (lördagar 18.15 på P3 om det inte var sport...). Det var egentligen det enda jag hade Västerås till. Besöket i storstan bestod av tre stopp: Skivbörsen och River Records och när inköpen av Helloweens bildmaxi "Future world", Dios "Dream evil" eller Anthraxs "Among the living" var gjorda så gick man till Burger Corner och käkade kebab.

Sen åkte man hem till Ängsvägen och låste in sig på rummet och plockade andäktigt upp vinylskivorna ur sina påsar och lade dem en efter en på skivtallriken. Sen fick musiken ta mig någon annanstans samtidigt som jag lusläste innerkonvolutet...

Buss 115 binder fortfarande ihop Västerås och Köping med Kolbäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar